86. REDIANTRE, QUINA TREPA! (What’s up, family?)

ELS ESPÈNSER
TÒMES ESPÈNSER (50): el pare.
SHÀREN ESPÈNSER (45): la mare.
MÀIQUEL ESPÈNSER (22): el fill gran.
ÈVALIN ESPÈNSER (16): la filla gran pava adolescent total.
BIL•L•L•LI ESPÈNSER (10): el fill petit.
ESCÒT (8): el golden retriever.
SHERRY (55): la criada negra.
*
INT. MENJADOR DELS ESPÈNSER. DIA.
TÒMES està assegut al sofà llegint el diari. Entra SHÀREN, que queda dreta al costat.
    SHÀREN
Hola, estimat.
Riures enllaunats.
     TÒMES
(aixecant la vista del diari)
Hola.
Riures enllaunats.
     SHÀREN
Què tal?
Riures enllaunats.
     TÒMES
Bé.
Riures tímids enllaunats.
     TÒMES
I tu?
Riures enllaunats.
     SHÀREN
Bé, també.
Riures enllaunats.
Silenci. Entra el gos disfressat de cuiner. Riures histeriquíssims enllaunats i aplaudiments.
*
*
*
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

*
*
**
INT. MENJADOR DELS ESPÈNSER. DIA.
TÒMES està assegut al sofà llegint el diari. Entra SHÀREN, que queda dreta al costat.
     SHÀREN
Tòmes, estimat, què en penses del meu nou pentinat?
     TÒMES
Ja t’ho vaig dir ahir, videta, estàs molt bonica.
     SHÀREN
Però això era el meu nou pentinat d’ahir, Tòmes!
Riures enllaunats. Tòmes fa una ganyota mal feta d’incredulitat.
     TÒMES
Si no fos impossible pensaria que tens un afer amb el teu perruquer...
Riures enllaunats.
     TÒMES
Shàren?
     SHÀREN
Mmmm sí estimat?
     TÒMES
Tens un afer amb el teu perruquer?
     SHÀREN
Amb quin vols dir? Amb en Luigi?
     TÒMES
No.
     SHÀREN
En Dario?
     TÒMES
No.
     SHÀREN
En Giulio?
     TÒMES
No.
     SHÀREN
 Amb en... Fabio?
     TÒMES
Sí.
     SHÀREN
AMB EN FABIO NO HE TINGUT CAP AFER... rellevant... aquesta setmana.
Riures enllaunats.
     TÒMES
Ah, m’estava espantant.
Apareix el gos disfressat de perruquer. Riures histèrics.
*
*
*
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

*
*
**
INT. MENJADOR DELS ESPÈNSER. DIA.
     ÈVALIN
Adéu pare, surto.
     TÒMES
Un moment un moment un moment Èvalin, què vol dir que surts?
     ÈVALIN
Que... atravesso l’habitació... agafo la porta... i surto.
Riures enllaunats.
     TÒMES
No et facis la graciosa amb mi. Amb qui surts?
     ÈVALIN
Amb l’Àlisen la Brítani la Càrolain la Dèisi l’Elísabet la Fiona la Güèndolin l’Hèlen i la Kímberli.
     TÒMES
Molt bé cuqueta del meu cor.
Entra Shàren.
     ÈVALIN
Adéu pare, adéu mare.
     SHÀREN
Adéu vida, que vagi molt bé amb en l’Estíf O’Súl•livan!
     TÒMES
ÈVALIN PAMÈLA ESPÈNSER, QUIETA!
Èvalin es queda en una postura immòbil. Riures histèrics. Entra el gos vestit d’animadora d’institut. Riures histèrics.
Creua el menjador Màiquel cap a la porta i surt, sense aturar-se.
     MÀIQUEL
Adéu pare me’n vaig a casa la Tífani i la Brènda i no sé quan tornaré però sí que no dormiré!
     TÒMES
Fum-lis fort, fill!
    MÀIQUEL
(ja fora)
Ho faré!
     ÈVALIN
Pare, és molt injust!
     TÒMES
Sí, nena, ho sé, a mi també m’agradariahahahahahah.
     SHÀREN
O sigui que el teu fill pot anar amb noies i la teva filla no pot anar amb nois?
     TÒMES
Exacte.
     SHÀREN
Tòmes Crístofer Espènser, això té un nom i comença per m però ara mateix no recordo més. Em dónes 500 dòlars, que vull anar a refer-me totes ungles i ja se m’ha acabat el que em vas donar la setmana passada? Gràcies amor.
Entra el gos vestit de sufragista. Riures histèrics.
*
INT. MENJADOR DELS ESPÈNSER. VESPRE.
Tota la família Espènser i la Sherry estan sopant.
     TÒMES
I bé, què heu fet avui?
     SHERRY
Doncs he fregat tota la casa, he recollit les habitacions-porquera dels teus fills i-
     TÒMES
Sherry Sherry, estava preguntant a la meva família.
     SHÀREN
Jo he anat a-
     TÒMES
Shàren Shàren, volia dir què heu fet d’interessant.
     BÍL•L•L•LI
La professora m’ha felicitat pel meu retrat d’Abraham Lincoln amb macarrons.
     TÒMES
Molt bé Bíl•l•l•li. (a SHÀREN) Algun dia li podriem preguntar per què va tot el dia vestit de beisbol, a aquest nen.
     ÈVALIN
Jo he anat amb la Ròusi l’Estèfani i la Tìfani al centre comercial i-
     TÒMES
Hi havia nois?
     ÈVALIN
No.
     TÒMES
 Perfecte, suficient. Tu Màiquel què has fet?
     MÀIQUEL (vestit de surfer i molt moreno)
Jo he... anat a l’universitat, com cada dia. No he deixat els estudis fa dos anys. (Es recol·loca a la cadira).
 
     SHÀREN
(Mirant sota la taula)
Què hi fa aquesta noia aquí?

     TÒMES
Quina gran família que som. Que Déu beneeixi Amèrica!
Entra el gos disfressat de Bin Laden. Sense mirar, Tòmes li engega un tret.
*
*
*
Deixa un comentari

