109. LAS 11 ETIMOLOGÍAS MÁS LOKAS DEL CATALÁN (NO COMPROVAT)

A mi m’agrada l’etimologia i he tingut una infància molt feliç i em plau esbudellar gatets mentre xiulo el Nessun Dorma.

*

C O M E N C E M !

*

etimo4

Té la seva lògica. L’expressió Ésser bo per a tirar al carrer em sembla d’àvia cruel i m’encanta.

*

etimo1
 ‘Plorar com una magdalena’ crec que era l’expressió adulta que em deixava més a quadros. Matins mirant-me amb suspicàcia l’esmorzar. ‘Naltra.

etimo2

Marxant d’all – xant d’all – xandall. Però jo continuo sense veure-ho. M’imagino Robespierre amb un Adidas de mellao.

*

Aquesta va haver de venir un alemany a explicar-me-la. A explicar-me l’etimologia catalana d’espelma. Clar. Ells són protestants. Els capellans tenen fills i no s’amaguen les etimologies divertides.

etimo5

‘La mar era més blava, la ginesta feia olor i els ciris es feien masturbant a grans cetacis’. Good times.

*

Aquesta m’ha canviat la vida.

etimo7

Vermell. De VERMIS. És com si al color de les cireres, la posta de sol i la conjuntivitis li diguéssim gussà. Quimfàstic.

*

etimo8

Sempre vaig pensar que ‘xino’ hi tenia un paper fonamental. I nah.

*

Una de bonica:

etimo11

*

Una d’innecessària:

etimo12

*

Una revelació:

etimologia – s. XIV; del ll. etymologia, i aquest, del gr. etymología ‘sentit veritable d’un mot’, comp. de étymos ‘veritable’ i lógos ‘mot’]

SENTIT VERITABLE.

etimo3

Ahà!

AHÀ!

#mediterràniament.

*

En català correcte no diem marimàt·txut, sinó que diem

etimo6

Masclejar. Un verb molt Angelines. També existeix malmaridar, molt útil i exclusiva per a nenes.

*

I el femení(?) de gallimarsot és…

etimo10

EH!

*

Anuncis

Deixa un comentari

